22.11.08

Els dotze vehicles nous del Mataró Bus


Ahir amb en Ferran Àngel i en Jaume Bruguera, cap de mobilitat i gerent de Mataró Bus, respectivament, vam fer la jornada de treball a Santiago de Compostela als tallers de carrosseries de Castrosua. Es tractava de supervisar els dotze vehicles nous que s’han d'incorporar a finals de gener a la nova xarxa del Mataró Bus. A part de revisar els nous vehicles, que incorporen els darrers avenços i normatives del sector, varem aprofitar per reunir-nos amb els directius de Castrosua i Iveco, el fabricant dels vehicles, per vincular-los al desplegament de la nova xarxa.
Una de les sorpreses als Tallers Castrosua va ser la forma de treballar. No es tracta d’una fàbrica de vehicles “normal” automatitzada i robotitzada. La manera de carrossar els vehicles és molt artesanal. Castrosua és la segona empresa de Santiago (340 treballadors) i destaca per la qualitat del seu treball amb autobusos urbans.
El següent conjunt de imatges és el procés que segueixen els autobusos des que els recepcionen per part dels fabricants. Perquè tinguem una idea aproximada cóm neix un Mataró Bus.











2 comentaris:

aureli ha dit...

Hola Oriol.
Llastima que abans els autobusos sortien des de Mataro. De la Jorsa, despres Pegaso,... despres Iveco i finalment res!

Molts records.
Aureli

Oriol Batista Gázquez ha dit...

Aquesta es una de les conseqüències negatives de la globalització. Una multinaconal compra una empresa, després se la ven a un altre... i al final deslocalització!