12.11.08

Audiències públiques

(foto: capgròs)

Fa aproximadament uns 10 anys que es va posar en marxa l’audiència pública, com un mecanisme més de participació en el marc d’una política de participació activa en la ciutat de Mataró. L’objectiu és que la ciutadania participi en el programa d’actuació municipal i pressupost de cada any, que són sens dubte les dues grans eines de gestió i de govern de qualsevol ciutat.
Personalment penso que govern i entitats hauríem de revisar la seva validesa actual. Fa uns anys podia ser una bona eina, però avui cal renovar-la i cercar altres fórmules i mecanismes de participació més reals. Si al final l’audiència pública serveix perquè cada entitat faci la seva llista de demandes no aconseguirem l’objectiu que volem. No dic que això no sigui vàlid. És clar que és vàlid, però no representa la participació real de la ciutadania en l’acció de govern.
Sé que el servei de Participació ciutadana i el seu regidor al capdavant ho han treballat a consciència però potser el format ja no dóna més de sí.
Estic convençut que avui el gruix de preguntes i temes que preocupen als ciutadans giren entorn de la crisi. I en aquest sentit només un ciutadà va tocar per sobre el tema amb una pregunta.

Quines accions planteja el govern municipal per fer front a la crisi a nivell local?
Cóm es promouran i incentivaran nous llocs de treball?
Quines línies d’innovació i economia local s’han de prioritzar?
Preguntes com aquestes molts ciutadans se les fan. Però ningú ho va fer dilluns passat a l’audiència pública.